Isnin, 10 September 2012

Gara-gara miss octopus la nie ! ^_^

Bangun à ambil enset à tengok jam à omg !! dah pukul 10
Hehehe terlewat bangun lagi …
Sorry mama adik lewat lagi hari nie ..
Hehe .. jangan marah taw .. esok adik janji bangun awal J
Nie la akibatnya tidur lewat kan ..
Ha padan muka aku kena CERAMAH dengan mak
Hehehe .. tak pa dah biasa ..
Nak tahu tak kenapa aku tidur lewat malam tadi ??
Ha !! nie la sebabnya ..
Aku tengok cerita nie la … besttt wooo
Haha .. aku kan memang macam nie bila cerita tu dah episode akhir
Baru la tergedik-gedik nak tengokkk
Actually kan aku bukan nak cerita pasal aku bangun lewat atau apa ..
Aku nak sharing sikit la kan ..
Nak dengar tak ?? kalau tak nak tutup telinga dengan pillow hahaha

Semalam aku tengok cerita tu aku dapat beberapa pengajaran la
Pertama sebagai manusia nie kite semua tak sempurna kan ..
So jangan la kite nak menghina antara satu sama lain ..
Kite semua sama je pada mata allah s.w.t. tu ..
Tak da beza ponn .. yang bezanya Cuma amalan kite jekk kann
Yang kedua kite jangan terlalu bangga dengan rupa paras yang kite miliki
Ala macam fahrin ahmad dalam cerita tu .. dia rasa dia kacak then die boleh hina orang sesuka suki hati jek ..
Yang ketiga lak jangan la marah kalau orang tu jatuh cinta dengan kite
Perasaan cinta tu kan anugerahh dari allah untuk hambanya
So tak payah la marah kalau ada orang suka kite
Mesti ada sebab kenapa orang tu suka kite kan ..
Cuma kite tak nampak .. mungkin kita layan die terlalu baik then kite beri
Harapan pada dia tanpa kite sedar ..
so tu je la nak sharing hari nie .. hope sudi baca ye ..


Tiada ulasan:

Catat Ulasan