Khamis, 18 Oktober 2012

Kenapa Perlu Burukkan Imej Wanita Bertudung ??

Hye korang .. selamat petang ..have a nice day
 haishh cepatnya masa tu berlalu kan .. kejap je dah petang lepas tu malam … malam jumaat kan malam nie ..
Hahaha .. jangan fikir bukan-bukan taw .. malam nie kan malam jumaat ada cerita DENDAM SARAKIT la ..
 hahaha .. best woo citer tu ..






Yatie bukan nak cerita pasal malam jumaat atau dendam sarakit tapi nak cerita pasal imej wanita bertudung nie .. ye WANITA BERTUDUNG !!
Bukan apa la kan .. yatie tengok sekarang nie banyak dah fesyen tudung dekat dalam pasaran nie , lepas tu macam-macam la gaya pakai tudung yang cute-cute tu … tak kisah la tu semua tapi ada pulak sesetengah pihak yang pakai tudung tu tapi buat gaya yang agak kurang sopan ..
Tak percaya ??? meh sini tengok gambar nie …


Ha betulkan .. pakai tudung dah cantik tapi kenapa mesti nak angkat jari tengah tu ??? perlu ke ??? rasanya tak perlu la sebab kita kan wanita .. lagi-lagi wanita yang pakai tudung nie orang cakap nampak kesopanannya tapi bila ada yang buat gaya mcam tu apa pandangan orang terhadap wanita bertudung ?? elok-elok pandangan yang positive tetiba berubah jadi negative kan ..

Sebelum-sebelum nie pon banyak gambar-gambar yang cuba mengaibkan perempuan bertudung .. kenapa buat macam tu ?? salah ke perempuan pakai tudung sampai nak malukan ??
Yatie taka da hak untuk marah atau apa la kan Cuma sebagai salah seorang perempuan yang memakai tudung yatie terasa sikit dengan cara mereka-mereka nie ..


 So tolong la jangan malukan imej kami .. ye kami WANITA YANG MEMAKAI TUDUNG nie okey ..


4 ulasan:

  1. Betul saya sokong..sebab tu timbulnya isu,,,ala yang pakai tudung ni bukan baik sangat pun. Tapi yang penting, kita cuba ikut suruhan Allah S.W.T. Yang bertudung tapi buruk perangai itu bukan slah tudung yang dipakai tapi itu attitude dia sendiri. Tak ada kena mengena dengan tudung.

    BalasPadam
  2. Ish! Asallah diorang macam tu ?

    BalasPadam
  3. nurul .. ntah la wak ... zaman skrg nie semua dh berubah .. minta dijauhkan la perkara macam tu dlam diri kita ..

    BalasPadam